۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم
نوشته شده توسط : نیلوفر نصیری

۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم

چیزی که از شنیدن مسافرخانه به ذهن متبادر می‌شود جایی است ارزان که به خاطر ارزان بودنش مجبورید ۷۰ جور تاوان پس بدهید. مکانی تنگ و تاریک که ۵۰ تا کفش و دمپایی پشت در هر اتاقش رویهم کُپه شده و معتادهای مستقر در آن‌جا (که مرحله آخر قبل از جوب خوابی را می‌گذرانند)، برای کندن لامپ دستشویی جهت کشیدن شیشه با هم کُشتی کج می‌گیرند. موش‌هایش با تله خرس پرس سینه می‌زنند و سوسک‌هایش با تغذیه از بزاق دهان معتادها انقدر توپ شده‌اند که دمپایی را هر چقدر محکم‌تر روی سرشان بکوبی بدتر برمی‌گردد توی صورت خودت. متصدیان این جور جاها خودشان از همه بدتر هستند. طوری جواب آدم را می‌دهند که آدم آرزو می‌کرد کاش در زندان هم سلولی اصغر قاتل و بیجه پاکدشت و خفاش شب بود. در نهایت، اگر هم می‌خواستی صبح که از خواب بلند شوی  شلوارت هنوز پایت باشد و کلیه‌هایت در بازار بورس سید اسمال به فروش نرسد باید پشت پلک‌هایت چشم اژدها خالکوبی می‌کردی.

مسافرخانه‌های اروپایی هم تا چند سال پیش چیزی در حد همان مسافرخانه معروف آقا و خانم تناردیه داستان بینوایان بودند و بیشتر به درد زندانی‌‎های فراری، قاتل‎های مافیا و روسپی‌هایی که سفلیس داشتند می‌خورد تا مسافران آدم حسابی. اما از آن‌جا که دیدند از جا دادن به این افراد پول دندان‌گیری در نمی‌آید و هر روز هم باید با مأمور اداره بهداشت کلنجار بروی. از این‎رو مسافرخانه‌های اروپایی به این صرافت افتادند تا با به کار گیری هنر و خلاقیت، درعین پایین نگه داشتن قیمت‌ها، استاندارد خودشان را بالاتر ببرند و مسافرها را به سمت خودشان جذب کنند. اگر می‌خواهید به سفر اروپا بروید و تا حد ممکن پول‎تان را کم خرج کنید، ۱۰ تای اولی را که معرفی کردیم، ۱۰ تای بعدی را هم ببینید:

 
۱۰- مسافرخانه ایندیپندنته در لیسبون پرتغال

The Independente Hostel

۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم/مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .

شک نکنید که لیسبون بهترین شهر اروپا برای مسافران کم خرج است و مسافرخانه ایندیپندنته مکانی است فوق‌العاده برای آن‌هایی که می‌خواهند امکانات لوکس را با قیمت مناسب در اختیار داشته باشند. این مسافرخانه در محل قبلی سفارت‌خانه سوئیس در لیسبون، توسط سه برادر بنا نهاده شد که هدفشان از ساخت این‌جا جمع کردن ساکنین محلی و خارجی دور یکدیگر بود. طراحی این مسافرخانه تلفیقی از معماری مدرن و معماری اصیل است که ظاهری کلاسیک اما باحال به آن بخشیده. این مسافرخانه ۱۱ اتاق خوابگاهی دارد و ۴ سوئیت اختصاصی و یک تراس در بالای پشت بام که نمای معرکه‌ای از شهر را برای مسافرانش فراهم می‌کند.

    قیمت: ۱۰٫۹۲ یورو برای هر تخت خوابگاه و ۸۵ یورو برای سوئیت اختصاصی.
    مکان: سر مرز دو محله‌ی پرینسیپه رئال و باریو آلتو، چند دقیقه فاصله با ایستگاه قطار روسیو
    امکانات: پشت میز پذیرش همیشه یک نفر هست، محل نگهداری ساک و چمدان، Wi-Fi مجانی، تراس آفتابگیر، دستگاه فکس و کپی
    نقاط دیدنی مجاور: آن‌طرف خیابان پیاده‌رویی قرار دارد به نام São Pedro de Alcântara که چیزی شبیه به بام تهران است و منظره زیبای رود تاگوس از آن‌جا معلوم است، مرکز شهر تاریخی لیسبون و قلعه سنت ژورژ. نزدیک به بالابر Ascensor da Glória (ترنی که گردشگران را به بالای تپه می‌برد)، خیابان Liberdade با محله تاریخی Baixa.

۹- مسافرخانه پلاس در فلورانس ایتالیا

Plus Hostel


۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم

نظرتان چیست به فلورانس بروید و بترکانید؟ مسافرخانه پلاس را دریابید که استخر روباز با سونا دارد و یک کافه تریای دبش در تراس دارد و هر شب تا صبح بزن و بکوب مداوم برقرار است. این‌جا “جایی برای پیرمردها نیست”، اما اگر می‌خواهید یک مُشت آدم اهل حال پیدا کنید حتماً به این مسافرخانه سر بزنید. سوئیت‌های دو نفره و سه نفره این هتل خوراک جوانانی است که می‌خواهند تا ۵ صبح بیخ‌دیواری و تخته نرد بازی کنند. خوابگاه‌های ۴ نفره و ۶ نفره و ۸ نفره هم دارد که اقتصادی‌تر است. جالب این‌جاست که در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای این مسافرخانه یک کلیسای خیلی بزرگ قرار دارد.

    قیمت: از ۲۴٫۹۶ یورو در خوابگاه بگیر تا ۴۴٫۱۶ یورو در اتاق دو تخته
    مکان: ۱۰ دقیقه پیاده روی تا ایستگاها قطار، نزدیک به مرکز شهر
    امکانات: استخر سرپوشیده و روباز هر دو مجانی، سونا و حمام ترکی در زمستان، Wi-Fi مجانی، کافی نت، ملحفه تمیز، جای پارک، ۲ کافه تریا و یک رستوران.
    نقاط دیدنی مجاور: با توجه به حال و حول داخل مسافرخانه معمولاً وقت نمی‌کنید پای‌تان را بیرون بگذارید، علی ایحال کلیسای جامع دومو، (میدان) Piazzale Michelangelo، گالری Uffizi و (میدان) Piazza della Signoria

۸- مسافرخانه کِکس در ریکیاویک ایسلند

 Kex Hostel

۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوممسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .


ملک مسافرخانه Kex (یا به طور کامل Mjólkurkex) زمانی به یک کارخانه بیسکوئیت سازی خیلی محبوب در ایسلند اختصاص داشته اما اکنون به یک مسافرخانه خیلی شیک و جذاب تبدیل شده است که هم حس کلاسیک بودن را به آدم منتقل می‌کند و هم این‌که حال و هوای صنعتی قدیمی خود را حفظ کرده است. می‌شود گفت که تمام تیر و تخته‌های این‌ مسافرخانه از لوازم بازیافتی و تعمیر شده هستند اما اگر ما این راز را لو نداده بودیم محال بود شصت‌تان خبردار شود. طراح مسافرخانه هَلفدَن پِدِرسِن، هفته‌ها و ماه‌ها از وقتش را در حراجی‌های سرتاسر اروپا و حتی امریکا صرف کرد تا بتواند نیمکت‌‎های اصلی کلیسای Amish را به خانه برگرداند و لامپ‌های Bauhaus  را از پیتسبورگ بخرد. این مکان خیلی سریع به پاتوقی تبدیل شد که محلی‌ها و مسافران می‌توانستند لبی تر کنند و لیوان‌های خودشان را به همدیگر بکوبند. یک آرایشگاه و یک باشگاه هم داخل این مسافرخانه هست که شما را از بیرون رفتن بی‌نیاز می‌کند.

    قیمت: از ۲۰٫۵۴ یورو برای خوابگاه تا ۴۲٫۷۹ یورو برای اتاق دو تخته
    مکان: قشنگ داخل ناف ریکیاویک با منظره‌ای از دریا و کوه اِسجا.
    امکانات: پذیرش ۲۴ ساعته و حراست مستقر در مجموعه، Wi-Fi مفتی، دوچرخه کرایه‌ای و پارکینگ، بازی‌های تخته‌ای مجانی، کتابخانه، اتاق مخصوص نگهداری از ساک و چمدان و صندوق امانات، کافه تریا، باشگاه و آرایشگاه.
    نقاط دیدنی مجاور: کلیسای هَچل‎هفت Hallgrímskirkja که چند ساختمان آن‌طرف‌تر است. از درون مجموعه به نمایی زیبا و رنگارنگ از شهر ریکیاویک مشرف هستید و فاصله کوتاه با فانوس دریایی گروتا.

۷- مسافرخانه گِرِگ و تام بیر در کراکوف لهستان

Greg & Tom Beer House Hostel


مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .


مکان دیگری برای دیوانه‌های جشن و پایکوبی. صاحبان این مسافرخانه عاشق این هستند تا مهمانی‌های عجیب و غریب برگزار کنند و محله را روی سرشان بگذارند. رستوران‌شان تا نصفه شب سرویس می‌دهد و شعارش این است که : “حتی توالت‌ها انقدر تمیز هستند که می‌توانید روی‌شان بخوابید”.

    قیمت: ۱۴٫۴۲ یورو برای خوابگاه
    مکان: ۱۰ دقیقه از ایستگاه اصلی اتوبوس و قطار شهری در محله Stare Misto (قدیمی‌ترین محله کراکوف)
    امکانات: پذیرش ۲۴ ساعته، Wi-Fi مجانی، رستوران و بار، تراس فضای باز، صندوق امانات، پرینتر مجانی و چیزهای دیگر.
    نقاط دیدنی مجاور: کوچه‌های تنگ و باریک قرون وسطایی شهر کراکوف که شما را به قلعه Wawel Royal Castle و کلیسای جامع مجاورش می‌رساند.
    تذکر: مواظب باشید چیز خورتان نکنند!!


۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم

۶- مسافرخانه دارالمجانین در پراگ جمهوری چک

The MadHouse Hostel

مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .
رسماً دیوانه خانه است. در نظر سنجی‌های اینترنتی بین مسافران کم خرج این‌جا به عنوان بهترین مسافرخانه جمهوری چک و همچنین ششمین مسافرخانه برتر در وبسایت معتبر HostelWorld رأی آورده است. صاحبان مسافرخانه دارالمجانین همیشه با افتخار اعلام کرده‌اند که این‌جا فقط جای خوابیدن نیست، در واقع بخش جدا افتاده‌ای از خانه خودتان است که در آن با شما مثل یک عضو خانواده رفتار می‌شود. در و دیوار اتاق‌های این‌جا پر است از نقاشی‌های گرافیتیِ قاراش‌میشی که توسط هنرمندانی از مونترئال کانادا (پیتو و گوکو) و ملبورن استرالیا (دَن) کشیده شده است.

    قیمت: ۱۵٫۹۸ یورو برای خوابگاه
    مکان: مرکز شهر، نزدیک خط B مترو
    امکانات: Wi-Fi مجانی، لابی بسیار بزرگ و اتاق تلویزیون، صندوق امانات، اتاق نگهداری بار و بندیل، دوش آب گرم و ملحفه تمیز، آشپزخانه سلف سرویس با چای و قهوه مجانی، برگزاری مراسم باحال در آخر هفته‌ها
    نقاط دیدنی مجاور: فاصله تا میدان Old Town Square و ساعت نجومی جالب این میدان در حد چند قدم پیاده روی است، نزدیک به پُل چارلز و محله تاریخی مالا استرانا

۵- آشپزخانه روح در سنت پترزبورگ روسیه

Soul Kitchen


مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .

اشتباه نکنید، این‌جا محل ارواح سرگردان و از این جور خرافات نیست. آشپزخانه روح یعنی جایی که روح‌تان را تغذیه می‌کند، یعنی یک جای باحال. این مسافرخانه بر طبق تحقیقات سایت معتبرHostelBookers یکی از سه مسافرخانه برتر در کُل اروپای شرقی است. آشپزخانه روح جایی است که می‌تواند شما را در سرمای وحشتناک روسیه پناه بدهد و با یک فنجان چای یا قهوه گرما را به مویرگ‌های‌تان برگرداند. این مسافرخانه در یک عمارت ۱۵۰ ساله مربوط به دوره نئو باروک ساخته شده است که خودش یکی از جاذبه‌های توریستی سنت پترزبورگ است و چند صحنه از فیلم معروف Master and Margarita در این مسافرخانه فیلمبرداری شده است. صاحبان این‌جا هنر به خرج داده‌اند و اجاق چوبی قرن نوزدهمی اصلی آن مسافرخانه را به هر بدبختی‌ای بوده مثل روز‌های اوجش صحیح و سالم حفظ کرده‌اند، به‌طوری‌که هر روز آن‌را مورد استفاده قرار می‌دهند. در ضمن صنایع چوبی و کاشی‌کاری‌های کف این‌جا همه‌اش مال قدیم است.

    قیمت: خوابگاه ۱۰٫۳۴ یورو – اتاق خصوصی ۱۵٫۷۵ یورو
    مکان: مرکز شهر، دو دقیقه فاصله تا ایستگاه متروی Admiralteyskaya
    امکانات: اتاق اثاثیه، چتر مجانی برای اجاره، امکانات آشپزخانه با چای و قهوه مجانی که بساطش همیشه به راه است، بازی‌های تخته‌ای، سالن موسیقی، Wi-Fi مجانی و اتاق کامپیوتر
    نقاط دیدنی مجاور: ۲ دقیقه فاصله با کلیسای جامع خارق العاده سنت ایساک و کلیسای جامع کازان در مسیر مخالف، یک ساختمان فاصله با هرمیتاژ

۴- مسافرخانه ون‌گوگ در آمستردام هلند

Van Gogh Hostel


مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .


این مسافرخانه تریپ هنری جای محشر و ارزانی برای اُتراق کردن در شهر گرانقیمت آمستردام است. اقامتگاه ون‌گوگ در محوطه یک موزه ساخته شده است و با کافه‌تریاها، کافی‌شاپ‌ها و کلوپ‌های باحال شهر هم چند قدم بیشتر فاصله ندارد. اتاق‌های این مسافرخانه خیلی جادار و زیباست و البته دیوارهایش مُنقّش به تمثال مبارک حضرت ون‌گوگ است.

    قیمت: ۲۰ یورو برای خوابگاه و ۳۶٫۳۸ یورو برای اتاق خصوصی
    مکان: در موزه Quarter، با باز کردن در مسافرخانه ۳ موزه معروف جهان روبرویتان است و ایستگاه مرکزی حمل و نقل عمومی ۱۰ دقیقه با شما فاصله دارد
    امکانات: پذیرش ۲۴ ساعته، Wi-Fi مجانی، تور پیاده روی مجانی در شهر، خدمات رختشورخانه، امکان بیرون رفتن از مسافرخانه در نیمه شب، لابی زیبا و امکانات آشپزخانه
    نقاط دیدنی مجاور: میدان Leidse  به فاصله چند قدم پیاده روی، مرکز اصلی مد و فشن آمستردام یعنی خیابان P.C.Hoofdstraat و پارک زیبای fab Vondel هم در مجاورت شما قرار دارند.

۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم

۳- مسافرخانه جوانمرد در بلگراد صربستان

Fair Hostel


مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .

مکانی با کلاس با فضایی چند منظوره که جان می‌دهد برای اقامتی کم هزینه در بلگراد. جالب‌ترین جای این مسافرخانه لابی آن است که خیلی فضای باز و پر نوری دارد و دور تا دور آن پر است از مُبل‌های راحتی لوبیایی. خوابگاه‌های آن طراحی خیلی مدرنی دارند و یک سری چیزهای دیگرش را هم نمی‌گوییم تا خودتان تشریف ببرید و از نزدیک ببینید. مسافرخانه فقط جوانمرد.

    قیمت: خوابگاه ۸ یورو، اتاق دو نفره شبی ۱۶ یورو
    مکان: موقعیت مرکزی، ۳ ایستگاه فاصله تا ترمینال شرکت واحد و قطار شهری – اگر با اسکیت بروید ۵ دقیقه و لِی‌لِی بروید ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
    امکانات: پذیرش شبانه روزی، ملحفه تمیز رایگان، پتوی اضافی و اتاق مخصوص نگهداری از بار و بُنه، صندوق امانات، دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی
    نقاط دیدنی مجاور: روبروی این مسافرخانه جزیره‌ی رودخانه‌ای Ada Ciganlija قرار دارد که می‌توانید ۵ دقیقه‌ای با اتوبوس به آن‌جا بروید، ۱۰ دقیقه تا مکان تاریخی و مرکز خرید Knez Mihajlova فاصله دارید، قلعه قرون وسطایی Skadarlija هم در همان اطراف شماست.

۲- مسافرخانه قایق قرمز مارلان در استکهلم سوئد

The Red Boat Mälaren


مسافرت کم خرج . مسافرخانه ارزان . چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی . هاستل . هتل . ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج . سفر ارزان . گردشگری ارزان . تور از اصفهان . تور ارزان قیمت . طبیعت گردی . تور شاد . کوچ سرفینگ . Couch Surfing . اقامت رایگان . میزبان . دوست بومی .

قایق قرمز مارلان از آن مسافرخانه‌های دوست داشتنی است که روی آب دریاچه مارلان در استکهلم لنگر انداخته است. هر چند که ممکن است اتاق‌های این‌جا خیلی جادار نباشد اما اگر مهربان بنشینید خیلی هم کیف می‌دهد. جا برای همه هست. بیشتر نگران صدای شِلپ شولوپ دائمی آب باشید که به کف قایق می‌خورد.

    قیمت: ۳۴٫۸۰ یورو برای خوابگاه ۴ تخته و ۳۰٫۸۷ یورو برای اتاق خصوصی.
    مکان: چند دقیقه فاصله با Old City Center، ۱۰ دقیقه قدم رو فاصله با ایستگاه مترو
    امکانات: پذیرش ۲۴ ساعته، Wi-Fi مجانی، دوچرخه اجاره‌ای و جای پارک
    نقاط دیدنی مجاور: چند دقیقه با محله با کلاس Södermalm فاصله دارد، نزدیک قصر شاهنشاهی سوئد است، در مجاورت موزه واسا و میدان گالما استن قرار دارد که بسیار تاریخی و دیدنی است.

۱- کوله به پُشت‌های آسمان در دوبلین ایرلند

Sky Backpackers

کوله به پُشت‌های آسمان قلب تپنده‌ی مسافرخانه‌های جهان است که در آن مرزهای موسیقی و مسافرت در هم فروتنیده‌اند !!! خیلی قلمبه سلمبه حرف زدیم! نه؟ … اما اگر شما هم جای ما بودید در وصف مکانی که قبلاً استودیوی ضبط بهترین آهنگ‌های گروه‌های The Cranberries، David Bowie ، Def Leppard ، Van Morrison  و  U2 بوده چه می‌نوشتید؟ پس جای سؤال نیست که چرا صاحبان این‌جا چپ و راست داخل مسافرخانه کنسرت برگزار می‌کنند. برخورد کارکنان مسافرخانه بسیار دوستانه است و اگر ازشان راهنمایی بخواهید می‌توانند بهترین جاها یا مراسم مختلفِ در حال برگزاری در دوبلین را به شما معرفی کنند که قیمتش به جیب شما بخورد.

    قیمت: ۲۶ یورو برای خوابگاه و ۴۲ یورو برای اتاق خصوصی
    مکان: مرکز شهر دوبلین، نزدیک پُل اُکانِل
    امکانات: پذیرش ۲۴ ساعته، امکانات آشپزخانه، Wi-Fi مجانی، بازی‌های تخته‌ای و تلویزیون کابلی که شبکه‌های پولی را باز می‌کند، آداپتورهای مختلف برای انواع وسایل الکترونیکی، صندوق امانات و محل نگهداری ساک و چمدان.
    نقاط دیدنی مجاور: خیابان اُکانل، بار تِمپِل و کالج ترینیتی و قلعه دوبلین و بهترین کافه‌تریاهای دوبلین به اندازه یک سنگ پرت کردن از شما فاصله دارند.

۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج – قسمت دوم




:: موضوعات مرتبط: گردشگری ارزان , ,
:: برچسب‌ها: مسافرت کم خرج , مسافرخانه ارزان , چگونه ارزون سفر کنیم؟ - اقامت رایگان و پیدا کردن دوستان بومی , هاستل , هتل , ۲۰ مسافرخانه باحال در اروپا برای مسافران کم خرج , سفر ارزان , گردشگری ارزان , تور از اصفهان , تور ارزان قیمت , طبیعت گردی , تور شاد , کوچ سرفینگ , Couch Surfing , اقامت رایگان , میزبان , دوست بومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1352
|
امتیاز مطلب : 266
|
تعداد امتیازدهندگان : 82
|
مجموع امتیاز : 82
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: